Vragen? Bel +31(0)6 547 68446

Welkom in onze online winkel

Aangesloten bij Webshop Keurmerk

Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen

Hoe lang is de levertijd van een bestelling?

De levertijd bedraagt gemiddeld 2 tot 5 werkdagen. Vanwege onze grote sortering hebben we niet alles op voorraad liggen. We hebben een directe lijn met Swarovski en sturen uw bestelling direct door. Een bestelling bij Swarovski komt over het algemeen al na één tot drie werkdagen bij ons binnen, waarna wij het direct doorsturen naar onze klanten.

Het kan voorkomen dat ook Swarovski geen voorraad heeft, wij zullen u dan op de hoogte brengen van de levertijd a.d.h.v. de gegevens die wij ontvangen van Swarovski. Natuurlijk kunt u uw order daarna alsnog annuleren en uw geld terug krijgen.

Kan ik mijn bestelling retour sturen?

Mocht u niet tevreden zijn over de producten, dan kunt u de producten altijd retour sturen. U heeft hiervoor een termijn van 14 dagen om dit kenbaar te maken. U kunt contact opnemen via ons telefoonnummer, ons een mail sturen voor de juiste gegevens of download het formulier voor herroeping. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Ja, wij hebben een showroom in Abbenes waar we voornamelijk verlichting verkopen met Swarovski onderdelen. Vanuit hier worden ook de bestelling voor Strass Online verwerkt. Het is mogelijk om uw bestelling, op afspraak, hier op te halen.
Verkopen jullie alleen grote verpakkingen?

Op dit moment verkopen wij voornamelijk de verpakkingseenheid die Swarovski hanteert. U ontvangt dus u bestelling in originele verpakkingen van Swarovski. We bekijken van tijd tot tijd of we bepaalde artikelen ook in lagere hoeveelheden gaan verkopen.
Wat is het verschil tussen hotfix en non-hotfix?

De Swarovski platte stenen (flatbacks) komen in varianten met en zonder hotfix. De variant met hotfix heeft een lijm laag aan de onderkant van de steen zitten die vloeibaar wordt door het te verwaremen, bijvoorbeeld met een strijkijzer. De kwaliteit en kracht van deze lijm is zeer goed, zoals verwacht mag worden van Swarovski. De non-hotfix stenen komen zonder deze lijm en kunnen verwerkt worden met diverse lijmen. Het materiaal waar u de steentjes voor wilt gebruiken bepaalt of u kunt kiezen voor hotfix of non-hotfix stenen.
Kan ik mijn bestelling ook annleren?

Natuurlijk kunt u uw bestelling annuleren, zelfs al u uw bestelling al heeft ontvangen. Wel dienen de stenen, indien mogelijk, nog in de originele en ongeopende verpakking te zitten. Het is voor ons niet te doen om na te tellen of alle stenen nog in de verpakking zitten. Wij zullen uw geld binnen 14 dagen terug storten wanneer wij uw bestelling weer retour ontvangen hebben. U betaalt alleen de verzendkosten voor de retourzending.
Mijn keuze steen staat er niet tussen, kunnen jullie die wel leveren?

In principe kunnen wij alles van Swarovski leveren. We hebben geprobeerd om de collectie online zo breed mogelijk te maken en zijn constant bezig om deze uit te breiden. Mocht uw keuze er toch niet bij zitten dan kunt u ons telefonisch of via de mail benaderen voor een prijsopgave van uw keuze.
Ik heb een bedrijf, kan ik ook een BTW factuur krijgen?

Dat is natuurlijk geen enkel probleem. Vermeld dit even bij de bestelling, dan zorgen wij er voor dat de factuur via de mail naar u verstuurd wordt.